ur ninnis synvinkel...

Dagens träning resulterade i att alla körde alla varv och alla körde sträckta volter med helskruvar och sträckta saltosar med helskruvar. Strömmen satt som en smäck, flickisarna var felfria, volterna höga och gymnasterna ambitiösa. Ingen slogs, ingen tjoade, ingen flamsade. Alla plockade fram, alla sammarbetade, alla gav 100%.

Mest av allt var det diciplin på träningen denna dag. Zandra inger stor respekt och sätter oss på plats, både i led och liv.

Okej... vi ska inte överdriva, men såhär gick det till...

Dagens träning blev seriösare än förväntat, kanske för att koncentrationen låg på oss gymnaster och inte på fröken Lotta Nilsson som by the way blir kärring imorgon! Höhö! Vi (alla utom jag) plockade fram tumblinggolvet. Jag var faktiskt duktig och utförde ett bra ledarskap genom att utbilda yngre gymnaster i fristående inför kommande tävling (står och tittar och säger va de gör för fel) Sen fick jag ett av mina klassiska utbrott men sen satte vi igång. Det blev till att köra igenom tumblingvarven och träna på diverse felaktigheter. Jag vill poängtera att jag fanimej tror mina flickisar satt som en smäck idag. Så många flickisar jag gjorde idag, det har jag inte gjort på hela terminen, alltid något.

Vi körde också lite trampettvarv där Jonas körde dubbel och Elin var allmänt ouppmärksam.
Elin: Körde han precis en dubbel???
Alla:... Eh.. ja... jo.. den andra nu faktiskt?...
Under undanplockningen hjälpte jag för ovanlighetens skull till och jag bar mattor hit och dit och konkade på diverse trampetter och brädor. Jag lyfte också, alldeles själv (läs med hjälpt från Elin) den blåa mattan i redskapsrummet. Jag lyfte med mina starka muskler och ni må förstå hur stolt jag blev när det stora obäket stod på plats. Det kommer jag leva på ett tag!

Kvällen avslutades sedan med friståendeträning där jag själv tog på mig rollen som tränare (överskattar mig själv) så nu verkar allt vara i sin ordning inför helgens bravader. Okej, inte riktigt kanske. Pratade precis med Lotta på msn och de enda sakerna hon frågade om var MUSIK och BILAR till tävlingen. De enda sakerna vi inte gjorde idag!

Gör ett klassiskt avslut för att allt ska kännas som vanligt...
hahahahahahahahaha!

/ Ninni ? (Ida)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0