Vilstaträning 19/6

http://www.katrineholmsgymnasterna.se/Galleri/Film/Film%202008/Vilstajuni.wmv


Vilsta

Det var ett litet gäng som åkte till Vilsta för att träna. Det var Hanna "täppt i näsan" Nilsson, Miccis "ingen frukost" Öhlin, Jessica "tagit för mycket flugsvamp" Andersson och jag själv.... Lotta "hur svårt kan det va" Nilsson. Bilresan dit användes till att träna på vägskyltar (Jessica kan alla!) och Lotta uppdaterades lite vad gäller låtar från Eurovision (observera INTE melodifestivalen....är viktigt att hålla isär J ).

Väl framme satte vi igång med tumbling, men tröttnade rätt snart då vi bara var fyra pers som körde. Efter en stund började det dyka upp lite Gymmixgrabbar som höll oss sällskap på studsmattan. Miccis deppade ihop bredvid studsmattan för att hon inte kunde en och en halv skruv. Men "hur svårt kan det va" ? Det är bara att dra på sa Jessica och det gjorde Miccis, vilket resulterade i två och en halv skruv !!! Som jag sa.... hur svårt kan det va.... om man är kusin med Jonas...haha.


Som sagt, vi testade lite olika övningar....jag tränade på helskruv, Miccis på dubbelskruv, Hanna ställde en och en halv klockrent och Jessica...testade ny metod att ragga killar på. Med full fart dök hon från studsmattan rakt ned i gropen på Simon och Marcus. De stackarna hade inte en chans att smita undan haha. Jag föreslog att hon inte skulle gå så hårt fram när hon raggar...så hon testade en lite snällare variant, men den funkade inte alls. Alltså drog vi slutsatsen att vill man ha nån är det bäst att komma uppifrån med full fart (obs tolka inte detta fel nu).

Fyratimmarsträningen avslutades med trampett. Började rätt så seriöst, men avslutades i kaos. Han, ska inte avslöja vem men han kallas för nått som har med Vatikanstaten att göra, körde dubbel på trampett för första gången. Jag tyckte att han borde lära sig armdrag först, men han tyckte det var överskattat. Visserligen försökte han en gång genom att ha armarna uppe hela tiden även när han sprang, men det resulterade tyvärr i att passaren (alltså jag) låg och skrattade bredvid istället för att passa. Han gjorde visst ett försök till med armdrag, men den fattade jag inte riktigt haha...tror att han också tagit lite flugsvamp.

Miccis körde i alla fall en och en halv och stod. Jessica och Simon lekte strömhopp, Hanna "ont i låret" Nilsson körde lite helskruvar och jag svettades över ansvaret för helgalna gymmixgrabbar som snurrade både snett, mycket och okontrollerat haha.....tycker lite synd om Ullis faktiskt...jag behöver ju bara svettas ibland.

På onsdag är det dags igen....Vilsta! En sån hall som vi också vill ha....

Puss och kram / Lotta


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tror att Lotta också har tagit flugsvamp =P

2008-07-07 @ 13:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0