Jullov

Nu är det dags för jullov för RM-truppen. Träningen startar upp igen i januari och då blir det järnet inför mälartruppen i Norrköping den 8 januari.

Höstens träningar avslutades med juluppvisning i Duveholmshallen inför mycket publik. Tyvärr var det några borta från laget, men Tina hoppade in och fyllde på. Bl.a så körde hon helskruv för första gången. Tina frågade mig på träningen efter vad hon hade kört för själv hade hon inte en aning haha. - Jag kollade på han framför och tänkte att det där kan väl inte vara så svårt, sa Tina. Hon har förstått vårt motto som är  "hur svårt kan de va":).

Detta gick att läsa i Katrineholms-Kuriren några dagar efter uppvisningen. Hon nämner nån med brytna fingrar och avslitna ledband... vem kan det vara haha.

God Julkramar Lotta

Ur KKuriren.se den 11 december

Vilka duktiga gymnaster det finns i stan!
Jag var i söndags åskådare vid en gymnastikuppvisning i Duveholmshallen med Katrineholmsgymnasternas unga flickor i olika åldrar. Jag måste säga, att jag blev imponerad. Vilka modiga och duktiga ungar! Det var fina prestationer, både av akrobatisk art och i program med fin koreografi till klassisk musik. Vackert och väl koordinerat. Jag inser, vilket tålmodigt arbete som ligger bakom.
Så många timmar av uppoffrande, ideellt arbete som måste ha lagts ned - inte minst från ledarhåll. De här unga tjejerna gör en fin insats - ibland med risk för "liv och lem ", då de även agerar mottagare vid halsbrytande hopp etc. ( Jag hörde glunkas om avslitna ledband och brutna fingrar.)
Den här typen av arbete med barn och unga kan inte överskattas. Här tränas samarbete, kontroll av kropp och själ, förmåga att komma igen trots motgångar, uthållighet och kamratskap. Glädjen att lyckas tillsammans och att få och ge uppmuntran - det är värdefulla ingredienser i unga människors utveckling. Därför vill jag säga ett stort tack till er, som jobbar inom Katrineholmsgymnasterna. Ni kan känna er stolta!
BIRGIT STRAND STERNER


Kommentarer
Postat av: Ullis

Hörrö Lotta, Mälartruppen är inte den 8 januari! Och tur är väl det! Skulle bli lite tajt med tid... He he

2008-12-14 @ 14:55:35
Postat av: Lotta

Opps...menar 8 februari såklart:)

2008-12-14 @ 16:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0