Söndagsträning 16 mars och måndagsträning 17 mars

Träningen på söndagen drog igång med en gemensam uppvärmning tror jag. jag var dock inte med för min syrra hade stukat foten när jag kom till hallen så jag fick hjälpa henne lite med att ringa efter pappa och linda foten och sådana saker. För övrigt så kan hon inte riktigt gå på foten än. Tillbaka till vår träning då. Vi körde massa obliga övningar i friståendet och så planerade vi att köra hela friståendet 3 gånger BRA istället för att köra 20 dåliga. Det slutade med 3 halvbra... Sen körde vi lite tumbling. Zandra stod där så snällt och väntade på att någon skulle köra, men det var ingen som körde, eller jo i början körde väl alla litegrann, men så satte vi oss och snackade istället =) Träningen slutade med undanplockning som vanligt och lotta blev stångad av an järnstång, rakt på näsan. Den kom fallandes från ingenstans och träffade nosen på Lotta. Så numera kallas hon för Lotta stolpskottet Nilsson. Det är något typiskt med att heta Nilsson, jag tror att alla nilsson är födda med otur. Jag som också heter Nilsson, har nyss fått en skoter över mig och inte kunnat träna för jag har haft en blödning i låret, lagom till det blev lite bättre så stukade jag tån, så nu är den helt blå, min syrra stukade foten som jag sa och det har ju jag också gjort ett antal gånger, Rebecca har inget korsband, och det beror ju bara på en sak, att det har gått av en gång i tiden och det är otur, och Lotta drabbas också av skador och så är hon ju lite skadad hela tiden, men det pratar vi inte högt om, men allt är ju inte riktigt som det ska vara så att säga ;) haha

Träningen idag, måndag började med en uppvärmning med Lotta i täten. Vi både sprang och körde lite övningar på tumbling. Lotta blev så stolt när hon klarade alla fyra handståendena, haha det var väl ingen match för oss andra heller, eller? Idag var sista träningen innan alla papper skulle in till tävlingen i Umeå, vilka som ska köra vad och sådana saker så det gällde att man tränade så mycket man kunde. Elin var inte riktigt nöjd med sina varv, medan jag tyckte att det såg bra ut. Zandra tyckte att det var för lite kryss, dvs för några som klarade alla övningar. Lotta och rebecca med familj åker till USA på torsdag så vi får se om Lotta har någon plats kvar i friståendet när hon kommer hem. Vi har ju sagt det att man kan ju inte bara gå och tro att man kan vara borta några gånger och sen vara med igen, nejnejnej, så fungerar det inte i det här laget. Ida är i thailand nu så vi har tyvärr ingen videoupdate att erbjuda, men det kan ju bli rätt tjatigt med det varje gång, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Hon kommer hem igen till den 31/3 så det är bara att hålla ut =)

Ska bara säga en sista sak: Hade vi haft en egen hall nu så hade Lottas skada aldrig hänt! Hoppas någon rik läser det här nu som kan ge oss en hall för vi vill ha en! =) 

/RM-truppen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0