Torsdagsträning och överig information


Vi börjar med en skandal!
Jag glömde totalt bort en videoupdate igår, jag är så hemskt ledsen faktiskt. Det glömdes totalt bort. Jag vet inte om vi ska skylla på att vi hade så mycket att göra, att vi tränade stenhårt men det kanske skulle verka som om jag ljuger? Haha, nejdå. Lotta är hemkommen så nu är allapå plats igen och redo för stenårda träningar, jag ljuger faktiskt inte nu. Laget började med en otroligt bra fartpå tumblinget men det gick utför rätt snabbt, haha. Vi körde igenom varven med musik och alla körde vad de skulle vilket är en merit. Lotta ble impad av min flickis-salto vilket hon ska vara eftersom hon trodde jag bara gjort det på airtrack men nej nej, tumbling it is! Det blev lite friståendeträning och vi satsar hellre på 2 gånger bra än 20 gånger dåligt. Det gick helt okej men behöver finslipning av bland annat obliga övningar, men som sagt stenhårda träningar framöver.Det vi saknar just nu är inte lagkänsla och faktiskt inte vilja och ambition, utan FOLK? Hur många blir vi i Umeå egentligen. Vi är typ 7-8 stycken? Det löser sig väl, jag kör om jag måste men det är ju inte så att jag skuttar upp och ner över att köra alla varv på tumbling, men vad gör man inte för laget? Nu när man beställt fulfina rosa linnen till Umeå också? HAHA

Övrig information:
12-14 april - UT-yngre och UT-äldre laget packar sina väskor för en helg i allas vår favoritstad (?) Hultsfred. Det är UT-riksfinal som står på schemat och vi alla hoppas på en upprepning eller förbättring av föregående gymnasters visit i den lilla staden som resulterad i silver. 2 lag, dubbel chans. Lagen tränar för fullt och det återstår nu endast 3 träningar för dem, håll tummarna!

ev. 20 april - Är det den årliga uppvisning i Duveholmshallen. Det är inte helt säkert att det blir den 20 men just nu är det sagt så. Vi kommer i vilket fall som helst bjuda på en sprakande show (?) där gymnaster i alla åldrar får visa uppvad de tränatpå under gymnastikåret och vi hoppas att två stycken eftertraktade personer ska se till att leda showen, ännu oklart då dessa personer är väldigt svåra att fåtag på och inte är säkra på om de ska ge sig in på något sådant här ;D Om någon undrar hur lång tid uppvisningen kommer att ta har tjejerna utlovat en ganska snabb uppvisning! HAHA <-- Ta detta med en nypa salt, det är internt!

26-27 april - Poängjakten avgörs i Örebro för nästan alla trupplag i tävlingsverksamheten.Klass A och B avgörs på lördagen och C och D på söndagen. Vi ser fram emot en helg med laddade gymnaster som gör sitt bästa, vi hoppas också på fina resultat.

UT-yngre och UT-äldre + RM-äldre har träning på söndag den 6 april.
UT-yngre - friståendeträning 17.30-18.30
UT-äldre - ? Ingen koll tyvärr xD
RM-äldre - 18.30-20.00

/
RM-truppen, Ida "Babbelbyxan" Plantin
VI VILL FORTFARANDE HA EN NY HALL ÄVEN FAST INLÄGGEN INTE HETER SÅ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0