Måndagsträning 25 januari

Måndag, 25 januari. Måndagens träning börjde med att KNAPPA 40-åriga Lotta (väldigt viktigt att betona detta, jag ber om ursäkt för mitt ohövliga språk i tidigare inlägg, det är en jävla skillnad på knappa och dryga, förlåt mig) har ett seriöst samtal med gymnasterna, om träningstider. Lotta satte sedan igång oss med en rejäl uppvärmning som är behövlig, och jag vet varför. Jo hör & häpna. Ibland i skolan lär man sig visst nyttiga saker, för på Special Idrotten gick vi faktiskt igenom att uppvärmning är både skadeförebyggande OCH prestationshöjande, kan det bli bättre? Om vi alltså värmer upp sådär varje träning, kan i alla fall jag konstatera att vi inte komma ha några skador och vi kommer alltid gå hem med medalj om halsen... NU är ju då frågan, Lotta *hrm* en sträckning i armen har vi hört talas om, nehe jaha nehe? Vad är detta resultat på då? Jo, dålig uppvärmning, BUSTED!

Träningen bestod av airtrack-träning och saltoträning på studsmattan för RM-lagets del, och det gick faktiskt ganska bra, vi hade kanske för en gångs skull lyssnat på vår tränare? Felicia var tillbaka lite halvt efter en längre tid av sjukligheter, men hon körde i alla fall några flickis-saltosar. Hanna tränade på lååånga handvolter, då hon har en tendens till att dra in benen och böja dem, som om vi andra inte har de? Elin jobbade på att slå ihop benen då hon blev så kränkt av att KNAPPA 40-åriga Lotta slog ihop dem tidigare än henne själv, jag tror nog att hon klarade det, fortfarande lite sne men vem fan är perfekt? (Rätt svar: Lotta Nilsson) Både Angelica och jag klarade rundat-flickis-salto, Robin gick över från sträckt-halv till salto, och UT-äldre laget körde kullerbytta. (Ja, att alla utförde själva hoppet är bara det en merit ska jag säga er) Jag tycker också att vi ska va stolta över spyflugan Henke som trots helgens bravader (lagfest) pallrade sig till träningen, pigg och färsch^^ Rebecca "Utan korsband" Nilsson envisades med att köra flickisar, handvolt-frivolt och jag bara undrar... Kan den människan inte bara sätta sig ner i ett hörn och ta det lite lugnt? (Rätt svar: Nej!)

Zandra sa nog det bästa hon någonsin har sagt i sitt liv under måndagens träning, jag skämtar inte:
Ida kör rundat-flickis-salto.
Zandra: Bra! Du är den enda som gör rätt.
Ja, jag kommer leva på det länge! xD

Dagens videoupdate


Vi vill ha en ny hall / RM-truppen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0